úterý 13. února 2018

# 1930s # 1940s

Výstava: Český filmový plakát 1931-1948

O víkendu jsem byla v Praze. Původně to měl být prostě výlet ve dvou a utrácení peněz za dobré věci - proto rozhodně o daném víkendu bude ještě jeden článek a to s tipem na vintage obchod. Nakonec jsme ale díkybohu stihli aspoň kousek kultury. (Bez té by to snad ani u nás dvou nešlo.)


Rozhodli jsme se tedy místo DOXU jít do Muzea hlavního města Prahy, kde jsem, já ostuda, ještě nikdy nebyla. Přitom je to od hlavního nádraží kousek - na Florenci. Opravdu krásná budova bohužel stojí na opravdu hnusném místě, které z něj udělala moderní doba. (Ani foto z googlemap Vám tu nemohu dát, protože to se tváří naprosto krásně - narozdíl od reality v sousedství s Mcdonaldem a smradlavým silničním mostem plným bezdomovců.)

Uvnitř je to ovšem krása. Abyste ji viděli a stejně tak stálé i aktuální výstavy, musíte za dospělou osobu zaplatit 150 Kč.

Nejznámější součást stálé výstavy je Langweilův zmenšený model Prahy. Na ten jsem tedy chvíli koukala a podobně i na další předměty ze sbírek muzea. Ovšem to, kam koukám v podobných historických budovách nejčastěji, jsou stropy.


Pro mě byla ale hlavním lákadlem výstava s názvem Český filmový plakát 1931-1948, který jsem si jako milovník poloviny daného století nemohla nechat ujít! Hlavně proto, že končí již 22. března a do té doby se nejspíš už do Prahy nepodívám.


Na můj vkus byla výstava trochu menší. Zdi byly lemovány většími reprodukcemi prvorepublikových a protektorátních plakátů tzv. nudlí. Z 300 původních plakátů, které muzeum vlastní, jich bylo vystaveno pouze 30. Uprostřed místnosti byly plastické medajlonky známých českých i amerických, popř. dalších herců dané doby a v zadní místnosti byl kinosál, kde se promítalo 5 ukázek z dobových filmů.

Typickost "nudlí" se mi hrozně líbí a okouzluje mě. Líbí se mi, jakým způsobem propaguje filmy. Na výstavě uvidíte reprodukci plakátu filmu Lízino štěstí a Lízin let do nebe, který přímo láká na ten film jít, ačkoli pro mě po zhlédnutí není tak krásný jako samotný plakát. (Možná je to i tím, že mám raději komedie a veselohry.)
Kromě samotných plakátů jako reklamy na film, můžete vidět na výstavě i "vintage merchandise" :D, který mě svou nápaditostí rovněž zaujal a dříve jsem o něm netušila.


Pokud chcete vidět i další plakáty, rozhodně Vám doporučuji si pořídit katalog k výstavě se stejnojmenným názvem. Jeho cena se pohybuje od 550 do 700 Kč. V záplavě barev a množství známých i neznámých filmů domácí i zahraniční tvorby to je radost do něj pohledět.

Příjemným bonusem výstavy je rovněž možnost zakoupit si zmenšenou reprodukci nudle za 35 Kč. (Zakoupila jsem si Tři vejce do skla, protože na výběr je pouze ze dvou možností.)

Pokud chcete vlastnit svůj historický originál nudle, cena v antikvariátech se pohybuje od 600 Kč do 2 000.


Na závěr mě napadá se Vás zeptat, jaké filmy máte z této doby rádi?

Mé TOP jsou:
  • Mravnost nade vše
  • Rodinné trampoty oficiála Tříšky
  • Hotel Modrá hvězda
  • Eva tropí hlouposti

1 komentář:

  1. V úterý jsem také byla na výstavě a byla jsem docela zklamaná. Také jsem čekala daleko větší podívanou. A o tom, že jsme museli projít nejprve pražskou renesancí a barokem, ani nemluvím. :D
    Já ještě z filmů miluju Kristiána, Cestu do hlubin študákovy duše, Nebe a dudy a Holka nebo kluk. Kecám. Miluju všechny :D

    OdpovědětVymazat

Pravidelní čtenáři

For English, press: